Tu je 5 dôvodov, prečo tvoj biznis potrebuje BLOGY

Tu je 5 dôvodov, prečo tvoj biznis potrebuje BLOGY

Tu je 5 dôvodov, prečo tvoj biznis potrebuje BLOGY

Blogy. Každý ich chce, no nik na ne nemá čas. Tvojmu biznisu dokážu priniesť množstvo výhod. Ak sa na ne vykašleš úplne, konkurencia ťa predbehne. A ľudia ju budú mať radšej. Aj preto by si písanie blogov mal nechať na profi copywritera

Pokiaľ stále váhaš, tento článok je práve pre teba. A je jedno, či si podnikateľ-jednotlivec, alebo vlastníš malú/strednú/veľkú firmu. Teraz ti prezradím 5 dôvodov, prečo aj tvoj biznis potrebuje blogy.

blogy

Zdroj: freepik.com

Čo je blog?

Najprv trocha poučiek.

Čo je blog? Blog je skrátený výraz od anglického „web log“, a teda niečo ako webový zápisok. Ide o internetový fenomén, ktorý môže obsahovať okrem slov aj obrázky, videá či iné podobné grafické prvky, ktoré mu dodávajú šmrnc a čitateľnosť.

Spočiatku išlo iba o akési denníky autorov, v ktorých sa vyjadrovali na rôzne témy či popisovali svoj deň. Neskôr sa však blogy stali dôležitým prvkom content marketingu a toto miesto si držia do dnes. Už dávno nie sú zaujímavé iba pre jednotlivcov, ale aj pre malé, stredné a dokonca veľké biznisy.

Môj tip: Prečítaj si aj môj článok Čo je copywriting a prečo ho potrebuješ?

tvorba blogov

5x prečo ÁNO blogom

Keď už vieš, čo je blog, tu je spomínaných 5 dôvodov, prečo tvoj biznis blogy tiež potrebuje.

Komunikácia so zákazníkmi

OK. Tak si prišiel s novým produktom. Alebo chceš poskytnúť odpoveď na najčastejšiu otázku zákazníkov. Prípadne im chceš dať iba niečo navyše.

Na toto všetko – a oveľa viac – slúžia blogy. Tento formát je skvelou možnosťou, ako komunikovať so zákazníkmi a povedať im to, čo ti leží na srdci. Či už je to predstavenie nového produktu, zoznámenie sa s históriou tvojej firmy alebo poskytnutie nejakej dôležitej informácie zadarmo.

Zákazníkom ukážeš, že ti na nich záleží a postupnými krokmi zo svojho biznisu robíš autoritu v odbore.

Vytváranie komunity

Rob to dlhodobo a pomaličky vytvoríš komunitu. Rob to kvalitne a možno sa ti podarí vytvoriť lovebrand.

ZAUJÍMAVÉ: Lovebrand je milovaná značka, ktorú ľudia ľúbia. Niekedy až príliš (Apple anyone?).

Tvorba blogov ti pomôže vytvoriť komunitu ľudí, ktorých tvoje podnikanie zaujíma a ktorí majú k nemu pozitívny vzťah. Tým pádom máš k dispozícii verné publikum s veľkým potenciálom na opakované nákupy. Jednoducho obojstranná láska.

lovebrand

Zdroj: freepik.com

Pravidelný content (a traffic)

Dôležitá je však pravidelnosť. Jeden blog hru nezmení. Sto blogov už áno.

Písanie blogov je spoľahlivým zdrojom contentu (obsahu) pre tvoj biznis. Pravidelne budeš niečo vydávať a všetci budú vedieť, že ešte žiješ. Haha.

Každopádne nejde iba o obsah, ale aj o traffic. Ak tvoji zákazníci uvidia, že si pridal blog, pritiahnu na tvoj web, kde môžu následne napríklad nakúpiť. Pokiaľ sa im tvoj blog bude páčiť, môžu ho zdieľať na sociálnych sieťach, čo pritiahne na tvoj web ďalších ľudí. A tak ďalej (v ideálnom svete).

Tu musím spomenúť, že ak si (alebo tvoj osobný copywriter ->JA<-) SEO orientovaný, článok ti môže priniesť ľudí aj z klasického vyhľadávania.

Môj tip: SEO blogy pomôžu tvoj biznis dostať vo vyhľadávačoch do popredia. Urči si kľúčové slovo alebo long-tail frázu a uši celý článok na ne.

Môžeš ho použiť všade

Blog je ako banán. Môžeš ho zjesť úplne čerstvý. Keď je starší, môžeš ho pomixovať do proteínového šejku. A keď je už skoro mŕtvy, stále z neho môžeš spraví banánový chlebík.

Divné prirovnanie, viem. Anyway, jediný blog môžeš naservírovať na viac spôsobov:

  • článok na webe
  • post na sociálnej sieti
  • newsletter
  • e-book
  • článok v časopise či inej publikácii

Môj tip: Ani posty na sociálne siete nemajú byť hala-bala. Keď máš skvelý blog, no post odflákneš, nik naň neklikne.

Z jeho potenciálu tak vyťažíš maximum.

bananovy chlebik

Zdroj: freepik.com

Aaa predaj

Prečo dávam predaj až na posledné miesto?

No preto, lebo je to podľa mňa iba akýsi bonus. Ak píšeš blog s cieľom silou mocou predať nejaký produkt, môže to vystreliť zle.

Áno, môžeš spomenúť svoj produkt alebo službu. Pokiaľ to však urobíš v každej druhej vete…

Ale hej, blogy ti pravdepodobne pomôžu aj k predajom, či už cez linky, ktoré do nich môžeš vložiť, alebo vďaka tomu, že konkrétny produkt popíšeš, prípadne ukážeš, v čom je skutočne dobrý. Len to nerob nasilu.

Môj tip: Koľko blogov mesačne? Ani málo, ani veľa. 1 za dva mesiace je väčšinou málo, 5 mesačne je už príliš.

Ako písať blogy

Aj keď si možno myslíš, že písať blogy dokáže každý, s časom je to už horšie. Mesiac, dva asi vydržíš, no ako som spomínal, základom je pravidelné a dlhodobé písanie blogu. A na to už každý priestor nemá.

Musíš sa opýtať – si profi copywriter alebo si podnikateľ? Chceš venovať viac času písaniu alebo biznisu? Je tvojim cieľom tráviť hodiny vo Worde alebo radšej zveľaďovať svoje produkty, služby a procesy?

Myslím, že obaja poznáme odpovede. Tak mi rýchlo napíš a do svojej agendy zaradím aj teba. Budem tvoj osobný copywriter.

tomas hegli copywriter

Zdieľať článok